Bij Axplain geloven we dat achter elke succesvolle match een diepgaande zoektocht schuilt. We begrijpen dat het vinden van de juiste persoon voor een vacature niet zomaar een taak is; het is een kunst die precisie, betrokkenheid en een diepgaand begrip van zowel de opdrachtgever als de kandidaat vereist. Daarom nemen we bij Axplain geen genoegen met oppervlakkige zoekopdrachten en doen we veel om een zoektocht succesvol te maken.
Een uitgebreide intake
Voor Axplain begint het allemaal met een uitgebreide intake met de opdrachtgever voor elke nieuwe vacature. We stappen in de schoenen van onze opdrachtgever om te begrijpen wat ze echt nodig hebben. Onze gesprekken gaan verder dan alleen de vereiste vaardigheden; we willen ook de bedrijfscultuur, de teamdynamiek en de unieke uitdagingen begrijpen. Alleen door de kern van de behoeften te doorgronden, kunnen we doelgericht zoeken naar de perfecte match. Maar, we kijken ook naar wat de werkgever kan bieden op het gebied van work-life balans en ontwikkeling. Dit zijn voor kandidaten belangrijke concepten en het is daarom essentieel dat we tijdens de intake al duidelijk hebben hoe de werkgever hierin staat.
Herschrijven van vacatures
De vacaturetekst is van groot belang voor het zoeken van de juiste kandidaten. Daarom herschrijven we bij Axplain alle vacatures aan de hand van onze vijf pijlers:
Want, een kandidaat kan nog zulke relevante ervaring hebben, als deze persoon niet binnen het team past of als de kandidaat op zoek is naar een work-life balans die het bedrijf niet wil of kan bieden, dan wordt het uiteindelijk niks.
Bij Axplain zijn de vijf pijlers leidend gedurende het hele recruitmentproces. Door de vacatures al te focussen op onze unieke vijf pijlers, kunnen we het hele proces zorgen voor een goede evaluatie voor een potentiële match aan de hand van deze concepten.
Zouden we deze persoon zelf aannemen?
Dit is de hamvraag die we onszelf stellen bij alle gesprekken met kandidaten. Want, na jarenlange ervaring aan de andere kant van de tafel, weten we als geen ander wat een goede match kan zijn voor onze opdrachtgevers. We kennen de sector en weten welke kennis, ervaring en houding belangrijk zijn voor een succesvolle match. Daarnaast focussen we ons op de balans en groei waar een kandidaat naar op zoek is, zodat de match ook langdurig succesvol kan zijn. Alle kandidaten hebben minstens twee gesprekken met het team van Axplain voor we ze presenteren aan de opdrachtgever en we presenteren dus alleen die kandidaten die we zelf ook zouden hebben aangenomen.
Kortom, bij Axplain streven we ernaar om niet alleen vacatures te vullen, maar om carrières te veranderen en bedrijven te laten groeien. Onze toewijding aan een diepgaande aanpak, gecombineerd met onze vijf pijlers én diepe kennis van de industrie, is wat ons onderscheidt van andere recruitmentbureaus. Als je op zoek bent naar een betekenisvolle match die verder gaat dan oppervlakkige criteria, neem dan vooral contact met ons op!
Over ons